Shakira with Wyclef Jean – Hips Don’t Lie
Shakira with Wyclef Jean – Hips Don’t Lie
No fighting
We got the refugees up in here
No fightin’, no fightin’
She makes a man wants to speak Spanish
Como se llama, bonita, mi casa, su casa (sí, sí)
Shakira, Shakira
You make a woman go mad
So be wise and keep on
Reading the signs of my body
You know my hips don’t lie
And I’m starting to feel it’s right
All the attraction, the tension
Don’t you see, baby, this is perfection?
And it’s driving me crazy
And I didn’t have the slightest idea
Until I saw you dancing
Nobody cannot ignore the way you move your body, girl
And everything so unexpected, the way you right and left it
So you can keep on shaking it
She makes a man want to speak Spanish
Como se llama, bonita, mi casa, su casa (sí, sí)
Shakira, Shakira
You make a woman go mad
So be wise and keep on
Reading the signs of my body
You know my hips don’t lie
And I am starting to feel you, boy
Come on, let’s go, real slow
Don’t you see, baby, así es perfecto?
And I’m starting to feel it’s right
All the attraction, the tension
Don’t you see, baby, this is perfection?
Half animal, half man
I don’t, don’t really know what I’m doing
But you seem to have a plan
My will and self-restraint
Have come to fail now, fail now
See, I am doing what I can, but I can’t so you know
That’s a bit too hard to explain
Baila en la calle de día
Baila en la calle de día
She makes a man want to speak Spanish
Como se llama, bonita, mi casa, su casa (sí, sí)
Shakira, Shakira
You know you got me hypnotized
So be wise and keep on
Reading the signs of my body
Let me see you move like you come from Colombia
En Barranquilla se baila asi
Every man’s fantasy
A refugee like me back with the Fugees from a third world country
I go back like when ‘Pac carried crates for Humpty Humpty
We leave the whole club dizzy
Why the CIA wanna watch us?
Colombians and Haitians
I ain’t guilty
It’s a musical transaction
No more do we snatch ropes
Refugees run the seas ‘cause we own our own boats
And I’m starting to feel you, boy
Come on, let’s go, real slow
Baby, like this is perfecto
And I am starting to feel it’s right
The attraction, the tension
Baby, like this is perfection
La primera máquina de karaoke la introdujo el cantante Daisuke Inoue, pero el éxito fue un poco por casualidad, ya que la gente asistente a sus conciertos insistía en poder cantar junto a él, gracias al experimento interactivo tan novedoso. Cuando el cantante vió el gran potencial del invento, lo patentó en un primer modelo consistente en una máquina a la que había que echar una moneda para que funcionase
En América y Europa se hicieron bastante conocidos este tipo de actividades, sobre todo en los bares, cuyo público era mayormente joven. Principalmente, el corazón del canto al vacío son las máquinas de karaoke, las que constan de una pantalla, mecanismo de supresión de voz, lector de DVD’s, además del sistema de sonido. Al principio, las máquinas tenían un lector de cintas, pero luego se cambió a las clásicas cintas de DVD’s. Se han llegado a abrir lugares especiales en los que sólo se puede hacer karaoke, además de comer y beber. Sin embargo, hay otros lugares que no están dedicados completamente a prestar el servicio del karaoke, pero establecen algunos días de la semana para ofrecerlo. Hoy en día, las máquinas son mucho más modernas, con pantallas de alta definición y de gran tamaño, al igual que un sonido potente. De igual forma, existen concursos a nivel mundial de esto e, incluso, han llegado a ser televisados.