Barry Manilow – Copacabana
Her name was Lola, she was a showgirl
With yellow feathers in her hair and a dress cut down to there
She would merengue and do the cha-cha
And while she tried to be a star, Tony always tended bar
Across the crowded floor
They worked from eight till four
They were young and they had each other
Who could ask for more?
At the Copa, (Copa) Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here)
At the Copa, (Copa) Copacabana
Music and passion were always the fashion
At the Copa, they fell in love (Copa, Copacabana)
His name was Rico, he wore a diamond
He was escorted to his chair, he saw Lola dancing there
And when she finished, he called her over
But Rico went a bit too far, Tony sailed across the bar
And then the punches flew
And chairs were smashed in two
There was blood and a single gunshot
But just who shot who?
At the Copa, (Copa) Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here)
At the Copa, (Copa) Copacabana
Music and passion were always the fashion
At the Copa, she lost her love (Copa, Copacabana)
(Copa, Copacabana)
(Copacabana)
(Music and passion)
(Always in fashion)
Her name is Lola, she was a showgirl
But that was thirty years ago, when they used to have a show
Now it’s a disco, but not for Lola
Still in the dress she used to wear, faded feathers in her hair
She sits there so refined
And drinks herself half-blind
She lost her youth and she lost her Tony
Now she’s lost her mind
At the Copa, (Copa) Copacabana (Copacabana)
The hottest spot north of Havana (here)
At the Copa, (Copa) Copacabana
Music and passion were always the fashion
At the Copa, don’t fall in love (Copa, Copacabana)
Don’t fall in love (Copacabana, Copacabana)
(Copa, Copacabana)
(Copacabana, Copacabana)
La primera máquina de karaoke la introdujo el cantante Daisuke Inoue, pero el éxito fue un poco por casualidad, ya que la gente asistente a sus conciertos insistía en poder cantar junto a él, gracias al experimento interactivo tan novedoso. Cuando el cantante vió el gran potencial del invento, lo patentó en un primer modelo consistente en una máquina a la que había que echar una moneda para que funcionase
En América y Europa se hicieron bastante conocidos este tipo de actividades, sobre todo en los bares, cuyo público era mayormente joven. Principalmente, el corazón del canto al vacío son las máquinas de karaoke, las que constan de una pantalla, mecanismo de supresión de voz, lector de DVD’s, además del sistema de sonido. Al principio, las máquinas tenían un lector de cintas, pero luego se cambió a las clásicas cintas de DVD’s. Se han llegado a abrir lugares especiales en los que sólo se puede hacer karaoke, además de comer y beber. Sin embargo, hay otros lugares que no están dedicados completamente a prestar el servicio del karaoke, pero establecen algunos días de la semana para ofrecerlo. Hoy en día, las máquinas son mucho más modernas, con pantallas de alta definición y de gran tamaño, al igual que un sonido potente. De igual forma, existen concursos a nivel mundial de esto e, incluso, han llegado a ser televisados.